De sissende slipper

6 januari 2015 - Melbourne, Australië

Donderdag 11 December 2014

Vandaag zijn we doorgereden naar Townsville, grote stad,. Eerst maar aan de boulevard een cocktail gedronken (Jan en Joyce wat fris) om vervolgens naar de tourist information centre te gaan. Daar hebben we tickets gekocht voor morgen voor de boot naar Magnetic Island, moet daar prachtig zijn.  De rest van de dag niet heel veel gedaan dan langs de winkeltjes gestruind en uiteindelijk naar een huge shoppingmall, met uiteraard een food court, Jan's favourite part of Australia ;P. 's Avonds konden we geen plek vinden om wild te kamperen, dus zijn we maar naar een camping gegaan. Toen we geinstalleerd waren, zaten we lekker naast de campervan met een drankje, totdat Jan een opmerking maakt dat z'n slipper geluid maakt. En inderdaad wanneer hij z'n voet harder op de slipper drukte hoorde je een sissend geluid. Maar om het nog beter te horen deed hij z'n slipper uit en wilde het aan Joyde geven. Terwijl hij z'n slipper in de lucht hield, sprong Joyce op van haar stoel en gilde/riep, er zit een beest aan. Jan gooide z'n slipper weg uit schrikreactie en toen hij hem weer opraapte, zat er een neushoornkever aan iehhhhhhhhhh.  Wat kunnen die beesten briezen , enge dingen. Uiteindelijk zagen we in het gras dat er meerderen rondliepen. Tsja, niet zo heel fijn. Uiteindelijk liepen Joyce en ik naar het toilet met een zaklamp en over het verharde pad. Op de terugweg voelde ik opeens iets hards op m'n jurkje landen,  ik gilde het uit en zwaaide rond met m'n jurkje en probeerde het weg te slaan. Jan zag op een afstand alleen m'n zaklampje heen en weer zwaaien hahaha.  Terwijl ik uiteindelijk de zaklamp op m'n jurk scheen en aan joyce vroeg (gillend in paniek) WAAR IS IE!!!!!????Gaf Joyce aan dat ie onderaan m'n jurk zat, gelukkig na een  harde zwieper viel ie op de grond.....Blehhh iehhhhh, Ok, Australie, prachtig land, maar dit hoeft van mij niet :). Na onze bedden te hebben dubbel gecontroleerd op neushoornkevers, zijn we gaan slapen. Nooit meer op deze camping dus :). (Video van de neushoornkver staat bij video's, let niet op de F-word ;).

De volgende dag zijn we om 10:45 met de ferry naar magnetic island gegaan, wat ons erg tegenviel. We gingen daar naar Horseshoebay, wat the place to be zou moeten zijn, maar dus niet. Hebben daar wat op het strand gelegen, gelunched en gewacht op de bus, die niet regelmatig ging, haha. Op de terugweg naar de ferry, kwamen we langs andere plekken die er wat mooier uitzagen, helaas pindakaas. Uiteindelijk met de campervan richting Airlie Beach gereden en 8 km voor Ayr vonden we weer een driver reviver waar we konden wild kamperen.

Zaterdag 13 December 2014

Vandaag aangekomen in Airlie Beach, waar Jan ik ik 6 jaar geleden gestrand waren. Het is een leuk dorp geworden, echt op toeristen gericht, met een mooie lagoon en vele haventjes met mooie jachten.. We hebben meteen een dagtrip naar Whitsunday Island geboekt waar Whitehaven beach is met snorkelen erbij. Tevens een overnachting geboekt in een 4 sterrenhotel op Hamilton Island voor maandagnacht, volgens de locals een eiland voor de snobs, jippie, maken we dat ook een keer mee.:).Iets buiten het dorp zijn we op camping Seabreeze gaan staan met een heerlijk zwembad en geweldige douches, waren gewoon badkamers met een toilet en een stortdouche (rainshower), heerlijk.

Zomdag 14 December

Vandaag met de Southern Cross zeilboot richring de Whitsunday islands gezeild, stond een geode wind vandaag om te zeilen, lekker. Eerste stop gingen we snorkelen. Prachtig koraal, vele kleuren en heb ook een trompetvis gezien (tenminste, zo denk ik dat het heet :) ). Daarna richting Whitehaven beach gevaren. Eerst een wandeling door de bush naar het uitkijkpunt. Prachtig wit strand met blauw water, lijkt net of je een ansichtkaart voor je neus krijgt, adembenemend mooi. Uiteindelijk via de bush het strand opgegaan, waar je je zonnebril op moest houden, anders werd je verblind door het witte zand. Jan en ik gingen met onze stingsuits het water in, omdat we lemon sharks hadden gezien en die op de foto wilden. Ze bijten wel, maar zijn niet gevaarlijk werd ons verteld, uhhhh ok. Uiteindelijk geen lemon shark gezien, maar wel een rog, welke ik heb kunnen filmen, super!!.

Maandag 15 December

Om 10:45 met de ferry naar Hamilton Island. Mooii, leuk eiland, waar bijna iedereen in golfkarretjes rijdt, geweldig! Jan en Joyce hadden een kamer met ocean view, supermooi en ik ook, maar zat lager, waardoor ik de bomen zag haha. Ruime kamers met grote badkamers met bad en douche, heerlijk even die luxe. Ik ben aan de wandel gegaan en kwam langs wildlife Hamilton waar je tegen een vergoeding met een koala kon knuffelen en op de foto kon. Dit heb ik uiteraard gedaan, maar wat hebben die beesten een scherpe nagels zeg, haha. Na de koala adventure te hebben overleefd  ben ik de marine gaan verkennen en uiteindelijk met de free shuttlebus naar One Tree Hill gegaan voor de sunsetcocktail, want daar zou de zonsondergang ontzettend mooi zijn. (Trouwens naast het hotel nog een kleine kangoeroe gespot :) ). Na een cocktail te hebben gescoord en op de foto gegaan met een wilde kakatoe, die gewoon bleef zitten (Hoe wild is ie dan, vraag je je af), kwamen Jan en Joyce aan met hun golfkarretje, haha, ze hadden er ook 1 gehuurd voor 24 uur. Terwijl we wachtte op de zonsondergang, kwamen juist bij de zon, wolken ervoor, ahhhhhh, geen mooie zonsondergang dus. Ik ben met het golfkarretje naar beneden gereden( echt te grappig), wat gegeten en toen naar de hotelkamer waar ik het nieuws zag van de gegijzelden in Sydney, verschrikkelijk. .

Volgende dag moisten we weer uitchecken, maar mochten we onze spullen in het hotel opbergen. Ik heb nog een rondje met de shuttlebus over het eiland gedaan en toen lekker bij het zwembad gehangen. Eind van de middag zijn we weer met de ferry teruggegaan en weer naar Camping Seabreeze..

Woensdag 17 December

We wilden vandaag verder rijden, maar Jan was niet helemaal lekker, waardoor we nog een nacht hebben bijgeboekt. Joyce en ik hebben ons heerlijk vermaakt in het zwembad, later met z'n drieen geshopped en toen weer het zwembad, relaxed dagje dus.. Donderdag alleen maar doorgereden om kilometres te maken, want we moeten wel op tijd in Sydney zijn natuurlijk met oud en nieuw :). Voorbij Rockhampton bij een tankstation geslapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade