Kerst in Byron Bay

11 januari 2015 - Byron Bay, Australië

Dinsdag 23 December 2014:
Vandaag eerst maar naar de mac gegaan in Yamanto om te toileteren en te ontbijten (koffie/thee en muffins, geen hamburgers hoor :)) Blijkt dat ze daar ook gewoon thuisbezorg auto's hebben staan, wanneer gaan ze dat nu eens in Nederland introduceren?? Zou goed lopen denk ik. Alle macs zijn hier trouwens 24/7 open.Na de mac zijn we doorgereden naar Redbank Plainns om maar eens onze was te doen. Uiteindelijk doorgereden naar Surfers Paradise met z'n hoge gebouwen. Ontzettende leuke badplaats ook, wat ik me niet echt kan herinneren van 6 jaar geleden, maar ja, dingen veranderen. Uiteindelijk een camping gevonden, tis hier aardig druk rond kerstmis en zomervakantie is hier ook begonnen. Grappige toeval is dat Jan en ik 6 jaar geleden op dezelfde camping stonden, ze hadden ons nog inhet systeem staan, haha, leuk. s'Avonds zijn we met de bus en tram naar de stad gegaan (buschauffeur dacht dat ie achtervolgt werd ofzo, wilde rit haha) Ik ben nog op de foto gegaan met de kerstman in z'n slede. Bij de coffeecompany hebben we wat drankjes gedaan en gekeken naar de street performers, die daar ruim aanwezig waren. Uiteindelijk met de tram teruggegaan, maar helaas ging er geen bus meer, dus moesten we het laatste stuk lopen. De volgende ochtend werd er naast onze plek gratis pannenkoeken met ijs geserveerden daar heb ik natuurlijk gebruik van gemaakt. Je kreeg 2 pannenkoeken, maar die waren zo dik, dat ik er maar 1 op kon. Rond 10:00 zijn we weer gaan rijden en wel naar Byron Bay, kleine hippieplaats aan zee. Jan en ik wilden graag naar de camping waar we 6 jaar geleden ook waren, omdat het zo leuk was, maar helaas hadden ze een raar beleid daar. We mochten maar met 2 personen, ze nemenn geen groepen aan, vanwege de overlastm ok whatever. Prijzen zijn nu ook ruim het dubbele van wat we normaal betalen ivm kerstmis. Na verscheidende camopings te hebben bezocht, hebben we toch maar voior de camping gekozen die aan het strand lag en in het dorp,a 100bdollar per nacht zonder elektricitieit. Het was een kleine plek, maar genoeg ruimte voor de campervan en onze stoelen. Na het eten zijn we naar het beqch hotel gegaan, die een groot teraas hebben met 2 barren en live muziek. Het was ontzettend gezellig en de band was supergoed.. Er was ook een dronken jongeman die heel grappig begon te dansen en gek te doen. Op een gegeven moment zag Joyce hem ook uit z'n schoen drinken haha. Hij werd er uitgezet en later toen we nog even het dorp ingingen, zagen we hem aan de overkant met 1 schoen aan haha. Wonderbaarlijk vloog er toen iets door de lucht, wat zijn schoien bleek te zijn en hij kon weer verder, wat een maf haha.
Donderdag 25 December 2014:
Het is kerst en bijna 30 graden, dus geen kerstgevoel hahaha. We zijn naar het strand gelopen om foto's te maken met onze kerstmutsen op en daarna ben ik op het strand gaan liggen, terwijl Jan en Joyce het dorp in gingen. Hier hoefde ik tenminste niet bang te zijn voior krokodillen, dat scheelt.Toen J&J terug waren, ben ik het dorp ingegaan, maar er was uiteraard niet veel open op een paar souvenirwinkeltjes en de Spar na. 's Avonds zijn we uit eten gegaan in 1 van de weinige restaurants die open waren. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten op een tafeltje. Het was een biologisch restaurant, wardoor Jan een echt bio colaatje kreeg, niet te drinken haha.Zalm was wel ontzettend lekker met pompoen en veel salade. In de avon zijn we gaan drinken bij onze camper en werden vergezeld door onze nederlandse overburrjongen Popke (friese naam). Deze jongen was met 3 vrienden en een ier door Australie gaan reizen (maand), terwijl z'n vriendin thuis hun huis aan het kppen was. Ook heeft hij met z'n beste vriend zo/n erge ruzie gehad, dat ie hem het ziekenhuis had ingeslagen. Zo, wat een verhaal!! We schrokken best van z'n verhaal, ook omdat hij helemaal het type er niet naar leek. Hij was er ook niet trots op, maar ik denk dat ie even z'n verhaal kwijt moest. Was een gezellige avond met heerlijke nederlandse humor. En toen was kerst alweer voorbij, want hier kennen ze geen tweede kerstdag :).
Vrijdag 26 December 2014:
Vandaag alleen maar gereden richting Port Macquierie waar we naar het koala hospital willen gaan. Onderweg af en toe regen gehad, maar dat is niet erg op zo'n rijdag. Op een gegeven moment zijn we een tourist drive gaan volgen en kwamen we op een plek uit met veel kangoeroes die gewoon bleven staan en je ze bijna kon aaien. Een van de kangoeroes had ook een Joey (babykangoeroe) die uiteindelijk even z'n koppie uit de buidel stak, geweldig!! Ook weer veel eenden daar en mooi uitzicht vanaf boven op de zee.Bij Port Maquirie aangekomen vonden we een grote parkeerplaats in de stad met toiletten, dus zijn we daar gaan kamperen. Volgende ochtend zijn we eerst naar het Koalahospital gegaan, waar koala's worden opgevangen die gewond zijn geraakt door een aanrijding of brand. Zielige verhalen allemaal en sommige koala's kunnen ook nooit meer terug de natuur in. We hebben wat geld gedoneerd en zijn weer de hele dag gaan rijden tot 3 uur voor Griffith. Griffith ligt 6 uur rijden ten westen van Sydney en is de plek waar ik 6 jaar geleden maanden heb gewerkt. Daar ken ik Karin nog van die toen samen met Brad de outstation runde. Karin en Brad zijn inmiddels uit elkaar, maar Karin woont daar nog wel ergens in de buurt met haar 2 kids. Nu nog proberen uit te vinden waar, zodat we haar kunnen verassen, leuk!

1. Kunstoma:
    11 januari 2015
    Ik geniet erg van je verhalen.

Hartelijke groeten voor alle drie, kunstoma
  2. Karin:
    12 januari 2015
    Het is heerlijk weg-lezen voor het slapen gaan. Kangoeroes blijven toch geweldige diëten om te zien hè? Vooral met zo'n kleintje in de buidel.
    Wordt nog niet té heet daar?
    Oh nee je bent inmiddels al weg daar natuurlijk.
    Nou wacht met smart op je volgen de bericht. Reis voorzichtig!!