Laatste week Australia en back to Griffith :)

27 januari 2015 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

! Januari 2015:

Gelukkig is op 1 Januari niet alles gesloten in Sydney, dus ben ik lekker gaan shoppen, eindresultaat 1 shirtje voor 5 dollar haha. Voor de rest niet heel veel gedaan, behalve de was en Jan en Joyce hebben hun treinticket naar Melbourne geboekt voor de vierde. 's Avonds ben ik alleen richting Darling Harbour gegaan, 10 min lopen, Was vergeten hoe gezellig het daar is in de avond. Er zijn vele restaurants/terrasjes, straatartiesten, bioscoop etc. Ben er niet lang gebleven, maar leuk voor morgenavond.

Vrijdag 2 Januari 2015:

Onze missie van vandaag: Een postkantoor vinden die open is en de verlate nieuwjaarsduik :).

Een postkantoor vinden die open is op de tweede dag van het nieuwe jaar is nogal moeilijk in Sydney, maar gelukkig kon de receptioniste van ons hotel helpen. Na een half uur lopen kwamen we dan bij het postkantoor aan en hebben we de spullen die we niet meer nodig hadden in twee dozen gestopt. Bleek dat het per doos 80 dollar was, slik...... Uiteindelijk 1 doos opgestuurd (duurt twee maanden, dus ik ben eerder thuis dan de doos :D). Toch weer 5,5 kilo minder gewicht in m'n tas. (Ben nu in Vietnam, maar denk dat die 5 kg er weer bij is gekomen haha). Na de verzending zijn Joyce en ik gaan maccen en Jan heeft de andere doos weer terug naar het hotel gebracht. Uiteindelijk dan toch de ferry gepakt naar Manly beach, helaas was het aardig bewolkt, maar niet al te koud. Eerst een heerlijk caramel ijsje gegeten van Movenpick en toen naar het strand. Na een paar foto's met onze Unoxmutsen op, ben ik dan toch het water ingegaan, wat niet zo warm was als ik had gehoopt hahaha. Maar ja, altijd beter dan de Noordzee op 1 Januari :P.. Missie Unox nieuwjaarsduik accomplished! :). Na het opdrogen naar een ander strandje gelopen waar achter een wandelroute is en je pinguins kan tegenkomen. Helaas geen pinguins gezien, maar wel heerlijk op een bankje gezeten met een aardig uitzicht. Na te hebben gegeten bij een mexicaans restaurant, hebben we weer de Ferry teruggenomen naar Sydney Centre (Circular Quay) en zijn we naar Darling Harbour gegaan voor onze laatste drankje samen :(.

Zaterdag 03 Januari 2015

Vandaag om 06:57 de trein naar Griffith gepakt. Jan en Joyce zijn meegelopen naar het station om me uit te zwaaien. Vanaf nu weer helemaal alleen, maar ben wel heel blij dat ik weer naar Griffith ga :).. Treinrit ging heel snel en om 15:30 kwam ik aan in Griffith, waar Karin en haar twee kids, Luke en Anna, me op stonden te wachten. Kids zijn zoooo schattig, je kan nederlands tegen ze praten, maar ze antwoorden in het engels terug. In de loop van de week, gingen ze wel steeds vaker nederlandse zinnetjes gebruiken, dus dat was wel heel leuk. Ben 5 dagen in Griffith geweest en me goed vermaakt. Paar keer met de kids in het badje in de tuin geweest ( lengte van tuin is al 300m :) , met Karin het Coocooparapark in geweest en daar de rotsen beklommen, schitterend uitzicht.. Ook een dag alleen Griffith town ingegaan, gezwommen en gelunched met Celsa waar ik 6 jaar geleden mee heb gewerkt. Was ontzettend leuk om haar weer te zien. Ook hebben we op Karins erf giga troep opgeruimd, die de vorige bewoners hadden achtergelaten. Wasmachine, droger, bbq platen, heeeeel veeeel flessen en blikjes, kleding etc. En 's avonds de hoofd van een baby brown snake afgehakt, iehhhh. Wanneer deze slangen bij het huis komen, moet je dat wel doen, want het is of hen of wij. Na een beet moet je nl binnen 30 min in het ziekenhuis zijn, anders bn je dood. Dus.... liever de slang dan wij :). Enige zorg was, dat wanneer er een baby is, moet er ook een moeder zijn en die zag Karin inderdaad de volgende ochtend toen ze mij naar de bus wilde brengen. Een gigantische brown snake!! Geen tijd om de kop eraf te hakken, dus snel de auto in en wegwezen. 5 dagen zijn snel gegaan, heb weer veel kangoeroes gezien, aangezien Karin naast het kangoeroeveld woont, maar tijd voor een nieuw avontuur!. Dus met de bus en trein naar Melbourne gegaan, 1 nachtje geslapen in een hotel vlakbij het treinstation en vrijdag 9 Februari op naar Phnom Penh in Cambodja!!

1. Karin:
    27 januari 2015
    Wat een eng gedoe met die slangen. Dat die engerds gewoon bij de woonhuizen zijn, brrr!
    Lieverd, geniet van je volgende trip, maar doe ontzettend voorzichtig daar. Neem geen risico's hoor!! Xxx